Introduktion til Google Ads

Med Google Ads, har du mulighed for at komme foran i køen, foran de organiske søgeresultater, også kaldet Google SERP. Når du laver en søgning på Google, vil de første 3-4 resultater ofte være betalte annoncer, altså Google Ads.

Det er selvfølgelig ikke gratis at springe køen over, og prisen afhænger helt af konkurrencen på de forskellige kategorier.

Google Ads er det samme som det der før i tiden, hed Google Adwords.

Hvad er Google Ads

Google Ads er uden tvivl et af de mest effektive annonceringsmedier, når man ser på tværs af brancher og forskellige annonceringsmuligheder.

Google Ads er en annonceringsplatform, hvor programmet giver mulighed for at vise annoncer for potentielle kunder. Google Ads er altså et salgs og markedsføringsværktøj, der kan bruges til at skaffe nye kunder og få din virksomhed til at vækste.

I Google Ads kan du købe annonceplads af Google. Google Ads er det, man kalder et PPC produkt. PPC står for Pay-Per-Click. Det betyder, at du kun betaler hvis en besøgende klikker på din annonce. Hvis du ikke får nogen klik på dine annoncer, betaler du ikke for annoncering.

Hvorfor er Google Ads så effektivt?

Når man ser på tværs af brancher og annonceringsværktøjer, er der ingen tvivl om at Google Ads er det mest effektive annoncemedie overhovedet. Den primærer årsag skyldes, at du med Google Ads, kan ramme den efterspørgende målgruppe meget nøjagtig. Dvs. du kan målrette efter de personer der allerede har taget stilling til, hvad de mangler, og derfor søger efter det på Google.

Her under kan du læse mere, om de forskellige muligheder, du har med Google Ads.

Søgenetværket

På Googles søgenetværk, målretter du din annoncer direkte efter den efterspørgende målgruppe. Du rammer dermed dem der allerede har et behov, og google en løsning.

Displaynetværket

På displaynetværket rammer du ikke, den efterspørgende målgruppe. Her rammer du potentielle kunder gennem andre hjemmesider, som har solgt annonceplads til Google. Også kaldet Google AdSense. Du kan sammenligne displaynetværket med traditionel markedsføring, såsom radio, tv, avisannoncer osv. Kan være en god løsning, hvis du vil Brande et produkt eller din virksomhed.

Google Shopping

Google Shopping er en integreret del af søgenetværket. Forskellen er, at du som annoncør med Google Shopping, får mulighed for at vise dine produkter med billeder, på forsiden af Google. Billederne vil blive vist i toppen af Google, over de betalte annoncer, og i højre side af Google.

10 gode grunde til at bruge Google Ads

  1. Du ved præcis hvad du får for dine penge
  2. Du fastsætter selv dit budget, og kan justere op og ned efter behov
  3. Du har 100% kontrol over dine udgifter
  4. Du kan justere op og ned alt efter hvornår du vil ekspandere
  5. Det er muligt at planlægge nye kampagner langt ude i fremtiden
  6. Omsætteligheden er hurtig med Google Ads
  7. Det er muligt at lægge ud med et lille budget og efterfølgende skrue op
  8. Direkte målrette annoncering på dine søgeord
  9. Hurtige resultater sammenlignet med SEO
  10. Google ads er, hvor dine kunde er

Hvad koster Google Ads?

Uanset hvilken kampagnetype du vælger, fungere Google Ads som en auktion, hvor den der byder højest for sine klik, ligger i toppen af søgeresultaterne. Det er dog ikke nogen helt almendelig auktion, hvor du skal betale det du byder. Du skal nemlig kun betale lige over det beløb som din nærmeste konkurrent byder. Byder du f. eks 11 kroner og din nærmeste konkurrent byder 5 kroner, så vil du komme til at betale lige over 5 kroner, nemlig 5,01 krone.

Det er dog ikke kun budprisen, der er afgørende for, hvem der vinder en auktion. Det handler lige så meget om kvalitet. Forståligt nok, er Google ikke interesseret i at have en annonce liggende, med en topplacering øverst på side 1, hvis ingen klikker på den. Google giver derfor hvert søgeord et kvalitetsresultat, som er med til at afgøre din placering. Så hvis du han en høj klikrate (CTR), laver gode annoncer og landingssider, der matcher dine søgeord, vil Google belønne dig. 

Med andre ord, så kan man ikke på forhånd sige, hvad en kampagne vil koste. Kampagneprisen afhænger af konkurrencen på den respektive kategori dine produkter befinder sig i. Du er derfor velkommen til at kontakte E-Trade, så vi kan udarbejde en analyse af hvilket prisniveau dine kampagner vil ligge på. Samtidig kan vi ligge en god strategi, for en evt fremtidig kampagne.

Hvad koster eksperthjælpen så?

En ting er hvad man skal betale pr. klik, en anden ting er prisen man betaler, for hjælp til at opsætte og administrere sine Ads. Men hyrer selvfølgelig en ekspert og hos E-trade.dk er vi specialister i Google Ads. Du er derfor meget velkommen til at kontakte os, så vi kan tage en uforpligtende snak om din virksomhed, produkter, og en mulig online strategi.

Kontakt E-Trade og får et Uforpligtende tilbud

Cheføkonom for Google, Hal Varian

PPC marketing (Pay Per Click) er den mest omkostningseffektive form for marketing, din virksomhed kan investere i.

Med en god effektiv kampagnestyring, kan du målrette mod specifikke kunder som allerede er klar til at købe dine produkter eller serviceydelser.

I modsætning til traditionelle former for markedsføring giver PPC-annoncering dig mulighed for at spore hver eneste krone, så du hele tiden ved, om det virker for dit firma eller ej.

 

I denne video forklarer cheføkonomen for Google, Hal Varian, hvordan Google Ads-auktionssystem fungerer (det største auktionssystem i verden). Som det ses i denne video, er annoncenetværket lidt mere kompliceret end blot en simpel auktion. Det er derfor vigtigt at ansætte professionelle fagfolk til at administrere dine kampagner.

Spild ikke penge på din markedsføring, ved at lade dine penge stå til. Hyrer en dedikeret og professionel Google Ads manager fra E-trade i dag, og se hvilken forskel vi kan gøre for dig.

5 fejl virksomheder ofte begår

  • Virksomheden har ikke bestemt sig for, hvad en konvertering må koste
  • Virksomheder har sat for lavt budget, for at kunne nå sine mål
  • Virksomheden har sat en for lav klikpris, der betyder de ikke opnår nok relevante klik pr. dag
  • Virksomheden har ikke opsat sporing
  • Virksomheden skruer ikke op for budgettet, selv om det vil være rentabelt

Kontakt E-Trade på 40 81 23 23

eller på dennis@e-trade.dk