Webshop der matcher

Få en webshop, der er matcher dine og kundernes behov

Uanset om du skal have en ny hjemmeside eller optimeret din nuværende, er det vigtigt, at du allierer dig med eksperter på området – fx et webbureau. På den måde får du en skræddersyet hjemmeside, der matcher dine tanker og idéer, samtidig med at den er SEO-venlig, og får kunderne til at konvertere. Det er vigtigt, at den kan tale sammen med andre systemer, integrationer og plug-ins.

Webshop der matcher dine kunders behov

Vidste du, at systemer taler forskellige sprog?

Der findes ikke ét universet sprog, alle systemer og integrationer taler. Ligesom mennesker taler forskellige sprog, taler systemer og programmer også forskellige sprog. De mest almindelige (programmerings)sprog er fx Java og HTML.

Men hvad betyder det så for dig, tænker du? Det har faktisk stor betydning, at dine systemer (og hjemmeside) taler samme sprog – eller i hvert fald forstår hinanden. Hvis din hjemmeside er bygget flot og pænt op, men taler et andet sprog end dit betalingsmodul eller regnskabsprogram, får du en masse unødigt ekstraarbejde, som nemt kunne være undgået.

Derfor er det vigtigt, at du finder en god samarbejds- og sparringspartner, når du skal have en ny hjemmeside – eller optimeret din nuværende. Ved at samarbejde med et webbureau, som er eksperter i at bygge og drive hjemmesider, kan du fokusere 100% på dine styrker.

Gør livet nemmere for dig selv og dine kunder

Du gør livet nemmere for dig selv, når du får lavet en hjemmeside, som er responsive og passer til alle platforme – og snakker med de integrationer og systemer, du har behov for. Det gælder, uanset om du blot skal have en enkel side eller en stor webshop med tusindvis af produkter og sider.

En flot hjemmeside har i sig selv ingen værdi. Men jo lettere du gør det for dine kunder, jo større er chancen for, at de konverterer. Det er vigtigt, at SEO og brugervenlighed tænkes ind fra starten.

Første skridt bør altid være at visualisere dine tanker og idéer sammen med din udvikler eller webbureau – som de så tager udgangspunkt i, når de laver hjemmesiden. På den måde får du en webshop, der er skræddersyet til dig, og samtidig er lækker, SEO- og brugervenlig.

Ligesom du og jeg går til lægen med jævne mellemrum, er det også vigtigt, at din hjemmeside løbende bliver tjekket efter. Med løbende tjek fanger du nemt små problemer, før de vokser sig store.

Du må selvfølgelig ikke glemme SEO og annoncering

Når vi snakker hjemmesider, glemmer mange SEO. Det er en skam, da det netop er via søgemaskinerne, der kan hentes mange nye (og eksisterende) kunder ind gratis til siden. En ny webshop er ikke automatisk designet til SEO. Det er dog yderst vigtigt, at det er tænkt ind fra starten, så siderne kan findes, indholdet løbende kan optimeres, og sitet er hurtigt.

Det er især vigtigt, at det tekniske spiller. Der skal fx være styr på hastigheden, indeksering, sitemap, billeder, overskrifter (H-tags) og meget andet. Og så skal den selvfølgelig være mobilvenlig – hvis den ikke ligefrem skal designes ud fra mobile-first-tankegangen, som Google allerede har implementeret.

En god hjemmeside, hvor der er tænkt søgemaskiner ind fra starten, gør det meget nemmere at blive synlig på dine vigtige keywords. Når du har fået kunderne ind, får det gode indhold og det konverterende design dem til at købe dine produkter og ydelser.

Mange ser SEO og annoncering som modspillere. Faktisk er der tale om holdkammerater, som arbejder for det samme mål – nemlig at skaffe dig trafik, leads og salg. Det er to discipliner, du løbende bør arbejde med. Hvis du fx er synlig organisk (SEO) på vigtige søgeord, kan du overveje, om dine sparsomme annonceringskroner ikke er bedre brugt på andre søgeord. Efterhånden som din synlighed vokser, kan du sprede dig mere ud.

Automatisér betaling, bogføring og lager

Et fuldstændig automatiseret setup, hvor du ikke skal løfte en finger. Det lyder meget rart, ikke? Hvis din hjemmeside er bygget ordentligt, kan du bruge forskellige plug-ins og integrere med systemer, så de taler samme sprog, og flere processer kan automatiseres i dagligdagen.

Du slipper for timevis af tidskrævende manuelle tasteopgaver, så du i stedet kan fokusere på at skabe endnu mere værdi for dine kunder. Du kan også nemt skalere din webshop, når tidskrævende processer, som betaling, bogføring, mailflow og lagerstyring, automatiseres.

Bogføring er ofte en stor og tidskrævende ting i virksomheder. Flere online regnskabsprogrammer kan klare hele bogføringen for dig – også betalinger, skat og moms. Det frigiver endnu mere værdifuld tid, du i stedet kan bruge på dine kunder.

Del på facebook
Facebook
Del på google
Google+
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
Del på pinterest
Pinterest